- راهکارهای بهبود مهارت های اقناع کننده گی در زنان - بخش دوم
در بخش اول از این مطلب ضمن پرداختن به اهمیت موضوع اقناع فرد مقابل در حوزه بازاریابی و روابط عمومی به تعدادی از این تکنیک ها برای بهبود این مهارت در زنان اشاره کردیم و در این مطلب به تکنیک های دیگری از این دست می پردازیم:
6- تحقیق کنید
اکثر افرادی که هر روز با آنها ملاقات می کنید، در درجه اول به زندگی شخصی خود علاقمند هستند. کسب و کار و خانواده هر فردی در درجه اول بخش عمده ای فضای ذهنی وی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین سعی کنید از قبل اطلاعاتی در مورد هر کسی که قصد برخورد کردن و آشنایی با او را دارید، بدست بیاورید و آنگاه از این اطلاعات برای ارتباط بر قرار کردن در سطحی بالاتر و شخصی استفاده کنید. اگر در یک جلسه با یک نفر وارد شوید و از قبل بخوبی بدانید که چرا آن فرد علاقمند به مطلب و موضوعی است که قصد بیان کردن آن را دارید، به احتمال زیاد در ارتباط برقرار کردن با وی به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنید.
7- یادداشت برداری کنید
افراد حرفه ای در طی یک روز کاری با افراد مختلفی در ارتباط قرار می گیرند و از اینکه در یک ملاقات مجدد فرد مقابل آنها را بخوبی به یاد بیاورد بسیار خوشحال می شوند. پس تلاش کنید اسامی افراد و جزئیات مهم و حیاتی در رابطه با هر یک از این افراد را بخوبی به خاطر بسپارید. برای بعضی از افراد این کار به معنای داشتن یک پایگاه ارتباطی خوب و مناسب شامل اطلاعاتی از قبیل نام فرزندان، غذای های مورد علاقه و اقلام و مواردی که پیش از این در مورد آن صحبت کرده اید. اگر با شخصی در یک رویداد خاص روبرو می شوید، بخوبی می توانید با مرور کردن این اطلاعات از آمادگی لازم قبل از نزدیک شدن و صحبت کردن با وی برخوردار شوید.
8- اغلب از اسم افراد استفاده کنید
انسانها زمانی که نام خودشان را می شنوند، در سطحی ناخودآگاه عکس العمل نشان می دهند. پس زمانی که نام کوچک شخصی را متوجه می شوید، بدون داشتن رفتاری تصنعی سعی کنید نام وی را در مکالمات و صحبت های خود بکار ببرید. اگر در ارتباطات و صحبت های خود با دیگران توجه داشته باشید، می بینید که بسیاری از افراد موفق و توانا در امر مجاب کردن دیگران همواره از این تکنیک بصورت ناخودآگاه استفاده می کنند.
9- از تکنیک آینه ای بهره ببرید
مطالعات مختلف نشان داده است زبان بدن بخش مهمی از ارتباطات می باشد و اغلب بر چگونگی درک رفتار یک فرد توسط دیگر افراد تاثیر بسیار زیادی می گذارد. “تکنیک آینه ای” یک تکنیک مهم و شناخته شده از زبان بدن است که موجب ایجاد ارتباط و نزدیکی می شود. همچنان که با یک نفر دیگر در حال صحبت کردن هستید، سعی کنید زبان بدن شما به گونه ای که پی بردن به ان ساده نباشد، در هماهنگی با وی قرار داشته باشد. یعنی به عبارتی وی تصور نکند که در حال تقلید رفتار وی هستید. اگر وزن خودش را از روی یک پا به پا دیگر انتقال می دهد، شما هم این کار را انجام دهید. همچنین برای القاء این موضوع به وی که شما هم در جایگاهی متناسب با وی قرار دارید، باید سعی کنید حتی تن صدا شما هم در هماهنگی با وی قرار بگیرد.
10- اعتماد به نفس داشته باشید
اعتماد به نفس همواره یک فاکتور مهم در موفقیت کسب و کار در نظر گرفته می شود. زمانی که از خود ترس و دلهره نشان می دهید، دیگر افراد این موضوع را به عنوان یک ضعف در شما در نظر می گیرند. در عوض سعی کنید در هر تعاملی با اعتماد به نفس کامل نسبت به کاری که انجام می دهید وارد شوید. این اعتماد به نوعی واگیردار و مسری است.
افراد حرفه ای در دنیای امروز همواره برای متقاعد ساختن دیگران به درک و قبول طرز فکر آنها به چالش کشیده می شوند. از طریق کامل کردن میزان اعتماد به نفس خود و تمرین روش های مجاب کردن دیگران، مدیران و متخصصان زن هر جلسه ای (فروش، روابط عمومی و …) را به راحتی قبضه کرده و به راحتی با کسب موفقیت در کار خود به هر چیزی که اراده کننده دست می یابند.