سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بنده آجل و پایان آن را مى‏دید ، با آرزو و فریبندگیش دشمنى مى‏ورزید . [نهج البلاغه]

راهکارهای بهبود مهارت های اقناع کننده گی در زنان - بخش دوم


 

  • راهکارهای بهبود مهارت های اقناع کننده گی در زنان - بخش دوم

    در بخش اول از این مطلب ضمن پرداختن به اهمیت موضوع اقناع فرد مقابل در حوزه بازاریابی و روابط عمومی به تعدادی از این تکنیک ها برای بهبود این مهارت در زنان اشاره کردیم و در این مطلب به تکنیک های دیگری از این دست می پردازیم:

    6- تحقیق کنید

    اکثر افرادی که هر روز با آنها ملاقات می کنید، در درجه اول به زندگی شخصی خود علاقمند هستند. کسب و کار و خانواده هر فردی در درجه اول بخش عمده ای فضای ذهنی وی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین سعی کنید از قبل اطلاعاتی در مورد هر کسی که قصد برخورد کردن و آشنایی با او را دارید، بدست بیاورید و آنگاه از این اطلاعات برای ارتباط بر قرار کردن در سطحی بالاتر و شخصی استفاده کنید. اگر در یک جلسه با یک نفر وارد شوید و از قبل بخوبی بدانید که چرا آن فرد علاقمند به مطلب و موضوعی است که قصد بیان کردن آن را دارید، به احتمال زیاد در ارتباط برقرار کردن با وی به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنید.

    7- یادداشت برداری کنید

    افراد حرفه ای در طی یک روز کاری با افراد مختلفی در ارتباط قرار می گیرند و از اینکه در یک ملاقات مجدد فرد مقابل آنها را بخوبی به یاد بیاورد بسیار خوشحال می شوند. پس تلاش کنید اسامی افراد و جزئیات مهم و حیاتی در رابطه با هر یک از این افراد را بخوبی به خاطر بسپارید. برای بعضی از افراد این کار به معنای داشتن یک پایگاه ارتباطی خوب و مناسب شامل اطلاعاتی از قبیل نام فرزندان، غذای های مورد علاقه و اقلام و مواردی که پیش از این در مورد آن صحبت کرده اید. اگر با شخصی در یک رویداد خاص روبرو می شوید، بخوبی می توانید با مرور کردن این اطلاعات از آمادگی لازم قبل از نزدیک شدن و صحبت کردن با وی برخوردار شوید.

    8- اغلب از اسم افراد استفاده کنید

    انسانها زمانی که نام خودشان را می شنوند، در سطحی ناخودآگاه عکس العمل نشان می دهند. پس زمانی که نام کوچک شخصی را متوجه می شوید، بدون داشتن رفتاری تصنعی سعی کنید نام وی را در مکالمات و صحبت های خود بکار ببرید. اگر در ارتباطات و صحبت های خود با دیگران توجه داشته باشید، می بینید که بسیاری از افراد موفق و توانا در امر مجاب کردن دیگران همواره از این تکنیک بصورت ناخودآگاه استفاده می کنند.

    9- از تکنیک آینه ای بهره ببرید

    مطالعات مختلف نشان داده است زبان بدن بخش مهمی از ارتباطات می باشد و اغلب بر چگونگی درک رفتار یک فرد توسط دیگر افراد تاثیر بسیار زیادی می گذارد. “تکنیک آینه ای” یک تکنیک مهم و شناخته شده از زبان بدن است که موجب ایجاد ارتباط و نزدیکی می شود. همچنان که با یک نفر دیگر در حال صحبت کردن هستید، سعی کنید زبان بدن شما به گونه ای که پی بردن به ان ساده نباشد، در هماهنگی با وی قرار داشته باشد. یعنی به عبارتی وی تصور نکند که در حال تقلید رفتار وی هستید. اگر وزن خودش را از روی یک پا به پا دیگر انتقال می دهد، شما هم این کار را انجام دهید. همچنین برای القاء این موضوع به وی که شما هم در جایگاهی متناسب با وی قرار دارید، باید سعی کنید حتی تن صدا شما هم در هماهنگی با وی قرار بگیرد.

    10- اعتماد به نفس داشته باشید

    اعتماد به نفس همواره یک فاکتور مهم در موفقیت کسب و کار در نظر گرفته می شود. زمانی که از خود ترس و دلهره نشان می دهید، دیگر افراد این موضوع را به عنوان یک ضعف در شما در نظر می گیرند. در عوض سعی کنید در هر تعاملی با اعتماد به نفس کامل نسبت به کاری که انجام می دهید وارد شوید. این اعتماد به نوعی واگیردار و مسری است.

    افراد حرفه ای در دنیای امروز همواره برای متقاعد ساختن دیگران به درک و قبول طرز فکر آنها به چالش کشیده می شوند. از طریق کامل کردن میزان اعتماد به نفس خود و تمرین روش های مجاب کردن دیگران، مدیران و متخصصان زن هر جلسه ای (فروش، روابط عمومی و …) را به راحتی قبضه کرده و به راحتی با کسب موفقیت در کار خود به هر چیزی که اراده کننده دست می یابند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط masoud momeni 94/7/26:: 11:39 عصر     |     () نظر

بازاریابی مُرد و وفاداری قاتل آن است


 

  • بازاریابی مُرد و وفاداری قاتل آن است

    خوب، پس به هر راه و روشی که بود بالاخره موفق به کسب سمت مدیریت ارشد بازاریابی در سازمان خودتان شدید. برای خودتان بخاطر این دستاورد، تشویقی مناسب در نظر بگیرید، که واقعاً شایسته این تشویق هم هستید. خوب؟ حالا ضمن پذیرش تبریکات من، از شما تقاضا دارم که مراتب همدردی و تسلیت من را هم پذیرا باشید، چرا که سمت شغلی شما دیگر غیر متداول و قدیمی شده و اگر برای دست یافتن به سمت مدیر ارشد روابط عمومی در کنار داشتن وظایف یک مدیر ارشد بازاریابی تلاش نکنید، مطمئنا دیر زمانی نخواهد کشید که شخص دیگری را جایگزین شما می کنند.

    برای قبول حرف من نیاز به گواه و مدرک دارید؟ به عنوان نمونه می توانید به موقعیت و سهم بازار محصولات اپل در کشور های مختلف اشاره بکنیم. با کوچکترین بررسی و مقایسه ای بین محصولات مختلف این شرکت شامل گوشی تلفن آن که تحت عنوان آیفون شناخته می شود و چند نمونه از محصولات جدید آن در بازار که یکی پس از دیگری به بازار معرفی می شوند اما بر خلاف گوشی های آیفون از سهم بازار آنچنانی برخوردار نمی شوند، می توانید به ارزش و جایگاه بازاریابی و روابط عمومی در فروش یک محصول و کسب سهم بازار بالاتر پی ببرید. اگر بطور دقیق تر بخواهم به این موضوع اشاره کنم باید به میزان وفاداری 87% مشتریان به این گوشی های تلفن اشاره کنم. مشتریانی که از این محصول شرکت اپل استفاده می کنند، بطور غریضی قبل از اینکه گوشی آیفون قبلی که در حال استفاده از آن هستند از رنگ و رو بیفتد، به محض مطلع شدن از عرضه مدل جدیدی از گوشی نسبت به ثبت پیش سفارش خود اقدام می کنند. این سطح از وفاداری به شدت بالا در بین گروه اول از این مصرف کننده گان موجب ایجاد اعتماد به نفس در دیگران شده و در نهایت منجر به فروش بیشتر این محصول می شود – که به عبارتی می توان می گفت 74.5 میلیون دستگاه از این گوشی ها تنها در طی سه ماه گذشته به فروش رفته است، در عین حالیکه شاید بتوان گفت در سطح شبکه های تلویزیونی و سایت های اینترنتی مختلف هیچ نشانی از تبلیغات این محصول را نمی بینید.

    البته باید توجه داشت که هر شرکتی اپل نیست و هر محصولی هم گوشی آیفون و این ایده هم که “اجازه دهید هر محصولی خود معرف خودش باشد هم برای محصول هر شرکتی کارایی ندارد”، اما بطور خلاصه می توان گفت که راه چاره در دنیای امروزی برای هر برندی “تلاش برای عدم تاکید بر شیوه های بازاریابی سنتی و در عوض تمرکز بر موضوع وفاداری است”.

    برای اغلب مردم، کلمه “بازاریابی” فقط و فقط یک معنا دارد و آن هم یک تمرکز تک وجهی بر موضوع فروش محصولات به هر شکل و قیمتی است. اما این رویکرد در دنیایی که شبکه های اجتماعی بلندگویی پر قدرت در اختیار مصرف کننده گان قرار داده است که از لحاظ قدرت با قدرت آن بلندگویی که پیش از این در اختیار بازاریابان بود برابری می کند، دیگر کارساز نیست.

    در عوض، در این دوره موضوع وفاداری مطرح شده است که نیازمند انتقال ارزش هایی از برند است که مردم خواهان آشنایی با آن هستند. امروزه مصرف کننده گان از انتخاب های بسیار زیادی برخودار هستند و بیش از هر زمانی برند هایی را انتخاب می کند که بتوانند در مورد آن ارزش یا اعتقادی شخصی را به دیگران انتقال دهند. پس راه چاره برای انتقال ارزش های عمومی تولید محتوایی اختصاصی و هدفمند برای گروه مشتریان هدف است که نه تنها برند را معرفی کند، بلکه معرفی از مصرف کننده هم باشد.

    به عنوان یکی نمونه کوچک ایرانی از این مورد هم می توان به مجموعه رستوران های پدر خوب اشاره که در ابتدا با هدف ارزش آفرینی برای مشتری و با پشتوانه فکری – – “اگر راضی نیستم دخترم از غذای رستورانم بخورد، نباید راضی باشم که بچه های مردم هم از این غذا بخورند” – – ایده فست فود بدون روغن را ارائه کرد و با وجود اینکه مدت زمان زیادی از تاسیس آن نمی گذشت موفق به داشتن 25 شعبه در سالهای اول تحت نظارت بالا بر روند کیفیت و ارائه خدمات و همچنین در نظر داشتن تمامی زیرساخت های لازم نمود که همگی می تواند به دلیل ارزش نهادن به مشتری باشد. البته به نظر می رسد که این مجموعه رستورانی در سالهای اخیر با سرعت سالهای اولیه رشد نکرده و از برنامه خودش که قرار بود در طی 5 سال 110 شعبه در سراسر کشور داشته باشد، عقب افتاده است؛ چرا که در حال حاضر طبق اطلاعات منتشر شده بر روی سایت رسمی این مجموعه تنها 33 شعبه در سراسر کشور را تحت مدیریت خودش دارد.

    زمانی که یک مشتری به یک برند وفادار می شود، همواره برای خرید های بعدی خودش هم به آن مراجعه می کند، چرا که در مراجعه به فروشگاه های برند احساسی ناشی از متفاوت بودن نسبت به دیگران در خودش می بیند. اصولا مردم در پی یک تعامل مالی همواره در پی کسب مطلوبیت هستند، اما نکته بالاتر و با ارزش تر از این مطلوبیت احساسی ناشی از معنا است. ایجاد وفاداری در مشتری کاری بس سخت تر از بازاریابی و فروش به وی است و نه تنها نیاز به ارزش گذاشتن به مشتری را می طلبد، بلکه نیازمند دوست داشتن وی و داشتن تعاملی دو سویه با وی می باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط masoud momeni 94/7/26:: 11:34 عصر     |     () نظر

چهار حقیقت روابط عمومی


 

  • چهار حقیقت روابط عمومی

    برخی از استراتژی های روابط عمومی قابل استفاده و بکارگیری در هر کسب و کاری می باشند و شما به منظور بهره مند شدن از آنها فقط و فقط نیاز به بکار بردن آنها در کمپین بازاریابی خودتان دارید.

    خواه مدیر یک شرکت بزرگ باشید یا استارت آپی را در حوزه فن آوری اداره کنید یا حتی مالک یک کسب و کار کوچک محلی باشید، 4 استراتژی در حوزه روابط عمومی که به شما معرفی می کنیم، در صورت بکارگیری و استفاده صحیح منافع زیادی برای شما به دنبال خواهند داشت.

    یک داستان جذاب موجب جلب توجه مخاطب می شود.

    اگر از این راهکار بخوبی استفاده شود می تواند شرکت و سازمان شما را برای انتقال پیام های کلیدی خودش به مخاطبین هدف خود به شکلی یاری دهد که در اذهان آنها الهام بخش معنا باشد. توجه داشته باشید که هر کارمندی در مجموعه شما دارای دیدگاه خودش می باشد و این به این معنا است که هر یک از آنها گوینده یک داستان هستند. توجه داشته باشید که بیان داستان های مختلف تا زمانی که یک هسته و درون مایه یکسانی را دنبال می کنند اشکالی نداشته و در نهایت یک پیام مشخص و ثابت را انتقال می دهند.

    برای شناخت این داستان می توانید این سوالات را مطرح کنید: چه تفاوتی با رقبای خود داریم؟ فرهنگ سازمان ما چیست؟ در کجای صنعت قرار داریم؟ چه کاری انجام می دهیم که پیش از این توسط دیگران انجام نشده است؟ چرا یک مشتری باید ما را انتخاب کند؟

    ویدئو همواره پادشاه تمامی انواع محتوا است.

    هر شرکتی می تواند از قدرت ویدئو در زمینه روابط عمومی بهره مند شود. استفاده از محتوای ویدئویی روشی بسیار خوب و مناسب برای درگیر کردن مخاطب و انتقال پیام مورد نظر شما می باشد. همچنان که می بینید شرکت های مختلف که در حوزه تبلیغات و روابط عمومی فعالیت دارند، همواره بیشتر و بیشتر نسبت به استفاده از این نوع محتوا در استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی خودشان و مشتریان خودشان اقدام می کنند و از این طریق بر اهمیت استفاده از ویدئو تاکید می کنند.

    توجه داشته باشید که رسانه های بسیار زیادی امروزه برای تامین محتوای خود سعی در استفاده کردن و اشاره کردن به ویدئو های تهیه و منتشر شده در بخش های مختلف دارند و در صورتی که شما از این موارد در محتوای خود استفاده کنید از احتمال قرار گرفتن در محتوای آن رسانه های برخوردار می شوید.

    تخصص همیشه دارای ارزش است.

    بسیار از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف رویای قرار گرفتن بر روی صفحه اول مجلات اقتصادی بزرگ را در سر می پرورانند، اما جز برخی موارد بسیار معدود، چنین چیزی ب راحتی ممکن نمی شود و بدست آوردن چنین فرصتی نیازمند کار و تلاش بسیار زیاد است، پس از هر فرصتی به راحتی چشم پوشی نکنید.

    هر چند که ممکن است شما اشاره شدن به نام کسب و کار خود را در یک مطلب کوتاه در یک مجله اقتصادی آن هم در حد چند کلمه را چیزی مهمی تلقی نکنید، اما بدانید که اشاره شدن به نام یا لوگو شما هر چند کوتاه باز هم ارزش بسیار زیادی برخوردار است و سنگ بنایی برای بنیان یک پوشش خبری قوی به حساب می آید. چنین سنگ بنایی نه تنها موجب تقویت موقعیت و تخصص شما در صنعت می شود، بلکه شرکت شما را به عنوان موضوعی مهم و دارای ارزش برای پوشش داده شدن توسط دیگر رسانه ها معرفی می کند.

    همواره باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.

    با ظهور شبکه های اجتماعی مصرف اخبار از انواع مختلف شکل و رویه متفاوتی به خود گرفته است. نسل قدیمی تر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکداین و همچنین نسل جدید تر آنها مانند پریسکوپ و اسنپ چت به کاربران اجازه می دهد تا اخبار مورد نیاز خود بر اساس نیاز و سلیقه خود مرتب کنند.

    هیچ رسانه بهتر و جدید تری نسب به این شبکه ها برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف شما وجود ندارد. چرا که امروزه خبرنگاران، مشتریان و مشتریان بالقوه همه و همه تنها برای یافتن اخبار ویژه و جدید به این شبکه ها رجوع می کنند. البته برای استفاده بهینه از این شبکه ها، سیاست های مناسب در زمینه شبکه های اجتماعی باید تهیه و تنظیم شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط masoud momeni 94/7/26:: 11:29 عصر     |     () نظر

چه زمانی باید یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کنیم؟


 

  • چه زمانی باید یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کنیم؟

    در واقع می‌توان گفت هیچ پاسخ قطعی و درستی در رابطه با زمان صحیح آغاز یک کمپین در حوزه روابط عمومی وجود ندارد، اما مطمئنا یک زمان اشتباه و نامناسب برای این کار وجود دارد.

    به عبارتی می‌توان گفت این زمان در واقع پس از اتفاق افتادن یا پیش آمدن موقعیتی دارای ارزش خبری می باشد. اگر موضوعی مهم در رابطه با برند شما با درجه ای از اهمیت و جذابیت بری مخاطبین اتفاق می افتد و در رساندن این خبر به رسانه های محلی و بین‌المللی دیر اقدام کرده اید و همچنین هنوز تصویر یا ویدئو مناسبی برای اشتراک گذاری در اختیار ندارید، پس خیلی از زمان مناسب برای آن عقب تر هستید. در چنین زمان هایی چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگر از دبیران و خبرنگاران می شنوید، این است که “کاش روزی که اتفاق افتاد به من خبر می دادی یا قبلش یه اطلاعی به ما می دادین!”

    پس چه زمانی برای آغاز یک کمپین روابط عمومی از هر زمان دیگری مناسب تر است؟ آیا زمان مشخصی در ایجاد و شکل دادن به یک رویداد بزرگ یا اعلان مهم وجود دارد که در آن زمان باید از کمک یک مجموعه روابط عمومی در خارج از سازمان خود باید استفاده کنید؟

    این موضوع بیش از هر چیزی بستگی به ماهیت خود اخبار (نرم یا سخت بودن) و همچنین نوع رسانه(چاپی، تلویزیون یا آنلاین) مورد استفاده ای که می خواهید مطالب خود را از طریق آن منتشر کنید دارد.

    نرم اخبار

    نرم اخبار در ارتباط با مسائل و موضوعات کم اهمیت تر در ارتباط با جامعه در ابعاد بزرگ می باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک خرده فروش کوچک در شهر هستید و در حال بازگشایی شعبه سوم فروشگاه خودتان هستید. شما برای این رویداد در حال برنامه ریزی برای یک جشن افتتاحیه آنچنانی و پذیرائی و بریدن روبان و … هستید و از بسیاری افراد از جمله شهردار و … دعوت به عمل آورده اید. در این موقعیت، اخبار شما در ارتباط مستقیم با یک رویداد می باشد و از آنجائیکه برخی افراد ویژه از جمله شهردار و هئیت همراه در آن حضور دارند و رویداد در رابطه با عملکرد خوب یک کسب و کار محلی و توسعه آن می باشد، پس شانس زیادی از جلب توجه کننده بودن موضوع برای یک خبرنگار محلی می باشد.

    سخت خبر

    با این وجود اگر، اگر اخباری فوری همانند یک باران سیل آسا که در شهر به راه افتاده در جریان باشد، و اینگونه به نظر برسد که کسب و کار شما از این باران و مسائل پیش آمده پس از آن تاثیر بپذیرد، سپس خبرنگاران در پی کسب فرصت مصاحبه با مالکان کسب و کار های محلی بر می آیند. در این حالت شانس شما برای پوشش رسانه‌ای فوری بوده و نیاز به عکس العمل سریع و ویژه دارد.

    زمان رسانه

    اینکه چه زمانی شما باید اقدام به آغاز یک کمپین روابط عمومی بکنید همچنین بستگی به نوع رسانه‌ای دارد که قصد مخاطب قرار دادن آن رادارید. اگر مالک یک فروشگاه لوازم کمک شنوایی هستید، پس مطمئنا در پی استفاده از رسانه هایی مثل تلویزیون و روزنامه هستید، چرا که به نسبت رسانه های آنلاین از مخاطبین با سن بالای بیشتری برخوردار می باشد.

    هر رسانه‌ای برای خودش دارای یک زمان تولید محتوای خاصی می باشد.

    به مثال های بیشتری در این رابطه توجه کنید:

    اخبار تلویزیون:

    اخبار تلویزیون همچنان روشی فوق العاده برای اطلاع‌رسانی در مورد کسب و کار یا فعالیت غیر انتفاعی شما به هزاران هزار نفر بیننده ای است که در پی اطلاع از موضوعات مهم در حال روی دادن در گوشه و کنار شهر خود می باشند. مدت زمان لازم برای انتقال اخبار و اطلاعات خودتان به یک گزارشگر اخبار تلویزیون عموما چیزی بیشتر از یک هفته یا شاید چند روز نیست. به عبارتی حتی می‌توان گفت که بسیاری از گزارشگران تلویزیون حتی در مورد اینکه در روز آینده ممکن است چه چیزی را گزارش کنند، هیچ اطلاعی ندارند.

    روزنامه:

    اگر این به اصطلاح روزنامه، هر روز منتشر شود، بسته به اینکه آیا موضوع شما چیزی وابسته به زمان همانند آغاز به عرضه یک محصول جدید است یا اینکه موضوعی است که همیشه از ارزش خبری برخوردار بوده یا اینکه هر سال بطور مکرر تکرار می شود، مانند روز کارگر، تعطیلات بهاره یا . . .، فرایند زمانی لازم برای تولید خبر در آن از یک تا 3 هفته متغیر است. مثلا برای اینکه در مورد موضوع شما در ارتباط با اینکه کجا برای کاشت درخت بهتر از هر نقطه دیگری است؟ باید از یک یا دو ماه قبل با خبرنگار مربوطه ارتباط برقرار کرده و وی را در جریان این موضوع قرار دهید.

    وبلاگ ها:

    وبلاگ ها و سایت های اینترنتی، رسانه هایی بسیار زیرک و چابک بوده و اخبار را با سرعت بسیار بیشتری پوشش می دهند. هر چند که برخی از آنها به دلیل عدم برخورداری از نیروی کافی مکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. زمان معمول برای این دسته از رسانه های چیزی در حدود 48 ساعت تا دو هفته می باشد که بطور متوسط می‌توان این زمان را برای آنها یک هفته در نظر گرفت.

    مجلات:

    مجلات بطور کلی هر قدر بزرگتر و خوش نما تر باشند، به زمان بیشتری برای انتشار خود نیاز دارند. من شخصا حتی شنیده ام که برخی از مجلات برای انتشار محتوای خود نیاز به زمانی در حدود یکسال دارند. اما بطور کلی زمان معقول برای این دسته از رسانه ها چیزی در حدود 4 تا 5 ماه است که اگر مجله مورد نظر یکی مجله محلی باشد این زمان می‌توان به چیزی در حدود 3 ماه هم کاهش پیدا کند.

    در پایان می‌توان گفت که در زمان بررسی برای آغاز یک کمپین روابط عمومی شما باید ابتدا به شناسایی مخاطب خود بپردازید، اینکه در کجا زندگی می‌کند و از چه رسانه‌ای استفاده می‌کند و نکته دیگر اینکه قصد اطلاع‌رسانی به‌صورت محلی یا بین‌المللی و یا حتی ترکیبی از هر دو آن رادارید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط masoud momeni 94/7/26:: 11:24 عصر     |     () نظر

فرصتهای بازاریابی فصلی چگونه موجب افزایش فروش می شوند؟


 

  • فرصتهای بازاریابی فصلی چگونه موجب افزایش فروش می شوند؟

    همچنان که برخی از کسب‌وکارهای خرده‌فروشی متوجه شده‌اند، تعطیلات و رویدادهای ویژه فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای راه‌اندازی فعالیت‌های فروش و تبلیغات جهت بازه‌های زمانی محدود می‌باشد. فروشگاه‌های فیزیکی و تجارت الکترونیک در سراسر دنیا نیز همانند یکدیگر در طی سال تلاش می‌کنند تا مشتریان را به‌سوی خودشان جذب کنند و همزمان با تعطیلاتی مرتبط با جشن و شادی از قبیل روز ولنتاین(عشاق)، روز مادر، روز پدر، کریسمس و عید نوروز در نقاط مختلف بر اساس منطقه جغرافیایی و اعیاد مذهبی و همچنین برنامه‌ها و رویدادهای مبتنی بر عزا مانند شهادت‌ها، ایام محرم و صفر و . . . سعی می‌کنند تا حدودی با در نظر گرفتن تخفیف‌هایی از انواع مختلف اقدام به فروش محصولات خودشان بکنند.

    بهتر است قبل از ادامه موضوع یک تعریف کلی از این موضوع ارائه بخوانیم. به‌طور تئوریک گفت یک رویداد فصلی عبارت است از ” خصوصیت یک سری زمانی که در آن اطلاعات تغییراتی منظم و قابل پیش‌بینی را تجربه می‌کند که در هر تقویم سالیانه تکرار می‌شود. هر تغییر قابل پیش‌بینی یا الگو در یک سری زمانی که در طی یک سال اتفاق می‌افتد یا تکرار می‌شود را می‌توان تحت عنوان رویداد فصلی در نظر گرفت. همچنین باید توجه داشت که یک رویداد فصلی با اثرات دوره‌ای متفاوت می‌باشد، بدین‌صورت که چرخه‌های فصلی در داخل یک تقویم سالیانه قرار می‌گیرند، در حالیکه اثرات دوره‌ای (از قبیل فروش افزایش‌یافته به دلیل نرخ پایین بیکاری) می‌تواند در یک باز زمانی کوتاه‌تر یا بلندتر از یک سال باشد.”

    نکته مهم در این رابطه این است که هر رویدادی را که به‌عنوان فرصتی برای فروش فصلی در نظر بگیرید می‌تواند فرصتی بالقوه برای افزایش میزان فروش شما در نظر گرفته شود، اما زمان و شرایط مربوط به این فروش باید به‌صورت مطلوب به اطلاع همه برسد.

    نکته مهم دیگر در این رابطه این است که شما باید برای کسب‌وکار خودتان یک تقویم بازاریابی داخلی تهیه کنید و حتما توجه داشته باشید که از مدتی پیش مشتریان شما از این رویداد برنامه‌ریزی‌شده برای فروش فصلی اطلاع داشته باشند و تا آخرین لحظه برای اطلاع‌رسانی در مورد آن وقت را هدر ندهید.

    حال نوبت آن است تا 4 راهکار مختلف را در رابطه با بازاریابی فصلی با شما در میان بگذارم تا بهترین نتیجه ممکن را از فرصت‌های فروش فصلی به دست بیاورید:

    حتما توجه داشته باشید که از سرمایه کافی برخوردار هستید:

    قبل از شروع به برنامه‌ریزی برای فروش خود، اطمینان پیدا کردن از میزان سرمایه خود برای انجام آن باید اطمینان کسب کنید. بازاریابی، انبارداری و استخدام نیروهای فصلی همه و همه نیاز به پول و سرمایه دارند، بنابراین اگر پول کافی در اختیار ندارید، قبل از هر چیز باید در پی جذب منابع کافی برای برنامه خود باشید.

    زمان کافی برای به نتیجه رساندن فرایند در نظر بگیرید:

    همه کمپین‌ها برای برنامه‌ریزی جزئیات نیاز به زمان دارند. بنابراین ماه‌ها پیش از اینکه رویداد شما آغاز شود، شما باید رد رابطه با میزان موجودی انبار خود و افزایش تعداد نفرات اجرایی و همچنین در رابطه با تاکتیک‌های مورد استفاده برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی تصمیم بگیرید.

    یک تیم اجرایی قوی در اختیار داشته باشید:

    صاحبان کسب‌وکار همواره تصور می‌کنند که همه کارها را باید خودشان انجام دهند، در حالی یک مدیر قوی و امروزی در بهترین نقش به‌عنوان یک فرد آینده‌نگر ظاهر می‌شود و با بررسی روندها برای کارهای آینده تصمیم می‌گیرد. در اختیار داشتن یک تیم قوی و قابل‌اعتماد برای واگذار کردن برخی از وظایف کوچک درزمینه? فروش این رویداد برای موفقیت شما بسیار حیاتی است.

    همواره از اخبار صنعت و فن‌آوری اطلاعات به‌روز داشته باشید:

    فن‌آوری به‌سرعت در حال تکامل می‌باشد و کسب‌وکارهای کوچک باید برای آگاهی از آخرین تغییرات سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه رفتار کنند. استفاده از آخرین تغییرات در این حوزه همیشه باعث می‌شود همواره جلوتر از رقبای خود قرار داشته باشید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط masoud momeni 94/7/25:: 8:49 عصر     |     () نظر

   1   2   3   4   5   >>   >