سفارش تبلیغ
صبا ویژن
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]

راهکارهای بهبود مهارت های اقناع کننده گی در زنان - بخش اول


 

  • راهکارهای بهبود مهارت های اقناع کننده گی در زنان - بخش اول

    در حالیکه زنان در گذشته به موفقیت های بسیار زیادی در عرصه بازاریابی و روابط عمومی دست پیدا کرده اند، همچنان باز هم با رقابت بسیار زیادی از طرف همکاران خود، چه آقایان و چه دیگر همکاران خانم، روبرو هستند. خواه با درخواستی مبنی بر افزایش حقوق یا یک سرمایه گذاری بالقوه روبرو باشیم، مهارت ما در مجاب کردن طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.

    قدرت مجاب کردن می تواند موجب پیش راندن یک مدیر در عرصه کسب و کار شود. نکته قابل توجه در این رابطه اینست که قدرت مجاب کننده گی و متقاعد کننده گی عمدتا یکی از نقاط قوت زنان شناخته شده و می شود. در حقیقت برای اثبات این موضوع می توان به مطالعه ای اشاره کرد که در این رابطه انجام شده و بخوبی نشان می دهد که قدرت زنان در اقناع و مجاب کردن طرف مقابل در عرصه کسب و کار با تفاوت بالایی از مردان بیشتر است. در این مطلب قصد داریم به 10 راهکار مختلف برای ارتقاء مهارت زنان در اقناع دیگران برای موفقیت در حوزه بازاریابی اشاره کنیم:

    1- از توانایی های خود استفاده کنید

    مطالعه ای که در بالا به آن اشاره شد بطور ویژه به خصوصیاتی از قبیل ابراز وجود، جسارت، تمایل به ریسک پذیری و همدردی داشتن به عنوان خصوصیاتی مهم برای زنان اشاره کرده است. بجای نقض کردن و نادیده گرفتن این ویژگی های شخصیتی، زنان باید بکار بردن آنها در موقعیت های کاری و حرفه ای را یاد بگیرند که در حقیقت به ابزاری مفید و با ارزش برای آنها تبدیل می شود.

    یک مدیر زن می تواند از توانایی خودش در خواندن عکس العمل دیگران، توجه کردن به آنها و بکار بردن آنها بگونه ای که مورد پسند شنونده واقع شود، استفاده کند. بجای مجبور کردن دیگران برای قبول کردن دیدگاه آنها، این زنان می توانند از نرمی در سخن و رفتار خود بهره ببرند، ویژگی و خصوصیتی که از هر ابزار دیگری موثر تر واقع می شود.

    2- یک زمینه مشترک پیدا کنید

    هر کسی که در طی روز به نوعی با وی روبرو می شوید به احتمال زیاد دارای یک زمینه مشترک با شما می باشد. خواه این زمینه مشترک یک انزجار و تنفر نسبت به هوای بد آن روز یا یک سرگرمی مشترک باشد یا علاقه مشترک شما به یک غذا یا نوشیدنی موجود باشد، به هر حال باید سعی کنید این زمینه مشترک خودتان با آن فرد را پیدا کنید و از آن به عنوان تخته پرش به نفع خود استفاده کنید. مردم اغلب زمانی که در سطحی شخصی با آنها ارتباط برقرار می کنید، بهتر به شما پاسخ می دهند.

    3- یک مشکل را حل کنید

    قبل از توضیح و شرح دادن خصوصیت های محصول خودتان برای یک نفر، ابتدا تعدادی سوال از وی بپرسید. بدین شکل اطلاعات مهمی را از وی بدست آورید که می تواند برای کمک کردن به اقناع وی برای داشتن یک تعامل مالی یا کاری با شما مورد استفاده قرار بگیرید. اگر بدنبال کسب علاقمندی شخصی برای سرمایه گذاری در ایده یا پروژه خودتان هستید، اطلاعاتی را در مورد کسب و کار مورد علاقه وی کسب و کنید، سپس برای وی توضیح دهید که کسب و کار شما دقیقا چگونه با حوزه مورد علاقه و خواسته وی در ارتباط قرار می گیرد.

    4- برای بحث و جدل آمادگی داشته باشید

    هر چقدر مدت زمان بیشتری در یک صنعت خاص فعالیت داشته باشید، شاهد بحث و جدل ها و انتقادات بیشتری بر علیه آن خواهید بود. در طی زمان، برای خود مجموعه ای بزرگ از پاسخ ها به این شکوه و شکایات را جمع آوری می کنید. یکی از مهمترین ابزارها برای مجاب کردن دیگران، توانایی شما برای مقابله کردن با این شکایات از طریق مجاب کردن آنها با پاسخ های خودتان می باشد. پس پیش از اینکه در میانه یکی از این بحث و جدل ها قرار بگیرید، توجه کنید که حتما برای مقابله کردن با تمام این اعتراضات و شکایات ممکن از طرف هر شخصی از آمادگی کامل برخوردار باشید.

    5- ثابت قدم باشید

    بخاطر ترس از مهاجم و متجاوز به نظر رسیدن، اکثر افراد حرفه ای اغلب بی میل به دسترسی پیدا کردن و ارتباط برقرار کردن با یک شخص دیگر هستند. با این وجود ثابت قدم بودن همواره نتیجه مطلوبی در بر دارد، خصوصا اگر فعالیت های مرتبط با پیگیری از برنامه ریزی خوبی برخوردار باشد. شما ممکن است یک جلسه ناهار با یک مشتری بالقوه در ابتدای سال داشته باشید و پس از این جلسه به این نتیجه برسید که وی در حال حاضر علاقه ای نسبت به محصول شما ندارد. با این وجود، چند ماه بعد، شرایط این فرد ممکن است تغییر کند. با ثبات قدم داشتن در کنار ادب و احترام برای وی، می توانید ببینید که او در زمینه هایی حاضر به همکاری با شماست که در صورت عدم پیگیری شما این زمینه ها فراهم نمی شد.

    ادامه در بخش دوم . . .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط masoud momeni 94/7/26:: 11:45 عصر     |     () نظر

<      1   2